۹ مزیت لابراتوار زبان چیست؟

لابراتوار زبان

انتخاب لابراتوارهای زبان یا شبکه آموزش کلاسی بهترین انتخابی است که مؤسسات آموزشی زبان می توانند به زبان آموزانی که می خواهند زبان انگلیسی، عربی، فارسی و سایر زبان های خارجی را به طور جداگانه یا حتی به صورت چند زبان همزمان فرا بگیرند، پیشنهاد دهند. لابراتوار زبان یک ابزار بسیار کارآمد است که مشارکت در کلاس و تعامل زبان آموزان را از طریق تمارین و فعالیت های مبتنی بر کامپیوتر افزایش می دهد تا موجب افزایش تسلط آن ها بر زبان شود. این آزمایشگاه ها تجربیات بسیار متفاوتی را نسبت به سیستم های آموزشی و آموزش زبان قدیمی فراهم می آورد و خصوصیات و کارکردهای پیشرفته ای را به زبان آموزان پیشنهاد می دهد.

مزیت لابراتوار زبان
۱-استفاده از لابراتوار آموزشی، منافع بسیاری دارد.

لابراتوار های زبان از ارزش بالایی در مراکز آموزشی و دانشگاه ها برخوردارند چون یک محیط آموزشی الکترونیکی سازمان دهی شده را برای زبان آموزان فراهم می آورند که موفقیت آمیز و قابل اطمینان است. استفاده از تکنولوژی های جدید به شدت در کلاس های درسی رو به افزایش است چون نقش معلمان را در ایجاد یک محیط آموزشی فعال برای زبان آموزان بسیار راحت تر می کند و می تواند به زبان آموزان ساعت های پربازده و تمرینات به روز بهتری را نسبت به آنچه که در کتاب های زبان ارائه شده، پیشنهاد دهد.

۲-لابراتوار زبان کاربردی است.

یادگیری یک زبان جدید تنها با مطالعه تئوری کافی نیست و نمی توان تنها به این روش تجربه یادگیری زبان موفقی را تضمین کرد. لابراتوارهای زبان، تمریناتی را به روش تعاملی و سرگرم کننده ارائه می دهند  تا هر ۴ مهارت زبان شامل Listening، Writing، Speaking و Reading را تقویت کنند. زبان آموزان با استفاده از لابراتوار زبان مفهومی تر یاد می گیرند و از زمان کلاس بهره بیشتری می برند تا بتوانند اهداف اصلی یادگیری زبان را دنبال کنند.
خودآموزی: پیشرفت زبان آموز در روش خودآموزی اما با آموزش سازمان یافته و رو به پیشرفت، اهداف و نتایج مورد نظر مدارس و مؤسسات آموزشی را برآورده می سازد.
ترغیب کننده: لابراتوارهای زبان به زبان آموزان اجازه می دهد تا از طریق فعالیت های تعاملی آنچه را در کلاس یاد گرفته اند کاربردی کنند.
نظارت و ارزیابی: معلمان می توانند پیشرفت هر دانش آموز را ارزیابی کرده و با بررسی گزارشاتی در مورد نقاط قوت و ضعف آنها، فعالیت های کلاسی آنها را با یادگیریشان مطابقت دهند.

نرم افزار لابراتوار زبان

۳-زبان آموزان با استفاده از لابراتوار زبان سریعتر یاد می گیرند.

تنها تمرین کردن است که موجب یادگیری موفقیت آمیز زبان می شود! دروس تعاملی لابراتوارهای زبان به زبا آموزان کمک می کند که بسیار سریعتر از حضور در کلاس های عادی، زبان را یاد بگیرند. روش اجرایی شبکه زبان کلاسی از یک مدل قابل پیشرفت برای ارتقای یادگیری زبان به صورت native بهره می برد که در آن زبان آموزان مفاهیم مختلف زبانی را به روش مفهومی یاد می گیرند. لابراتوار زبان انگیزه زبان آموزان را برای رفتن به سطح بالاتر افزایش می دهد و موجب می شود پیشرفت قابل توجه تری داشته باشند.

۴-معلمان نقش مهمتری در لابراتوار زبان ایفا می کنند.

در دنیای آموزش امروزی، ترس جایگزین شدن تکنولوژی به جای نقش معلم وجود دارد و معلمان فکر می کنند با پیشرفت تکنولوژی نقش آن ها کاملاً حذف می شود. اما لابراتوار زبان این باور غلط را کاملاً تغییر داده است چون دارای آیتم های کمک آموزشی است که به جای اینکه با معلمان رقابت کند، کار آن ها را تسهیل کرده و فقط به ایفای نقش آن ها کمک می کند. به این ترتیب معلم می تواند به جای اتلاف وقت برای توضیح همه چیز تمرکز خود را روی بخش های مهمتری قرار دهد. ساختار دوره های لابراتوار زبان همچنین نحوه آماده سازی آیتم های آموزشی را برای معلمان آسان تر کرده و آنها می توانند  این آیتم ها را در زمان بسیار کوتاهی با استفاده از منابع تعاملی بسیار بیشتر آماده سازی کنند.
در این دوره می توان تمامی اطلاعات زبان آموزان را جمع آوری کرد و گزارشات لحظه ای از پیشرفت درسی آنها نسبت به اهداف مشخص شده ارائه داد، تا معلم از این اطلاعات برای هدایت مسیر آموزش استفاده کند.

۵-استفاده از منابع بیشتر و فعالیت های متنوع تر نسبت به کلاس های درس سنتی

لابراتوارهای زبان به زبان آموزان اجازه می دهد تا با تنوع بیشتری فعالیت ها و تمارین مرتبط با دروس را توسط کامپیوتر اجرا کنند. یادگیری به روش سازمان دهی شده در یک محیط واقعی و جذاب موجب یادگیری عمیق و ارتقای نحوه یادگیری زبان آنها می شود. زبان آموزان می توانند ویدئو تماشا کنند، کلمات جدید یاد بگیرند،  نحوه تلفظ خودشان را از طریق سیستم تشخیص تلفظ بیازمایند و تمرینات بسیار دیگری انجام دهند.

۶-با لابراتوار زبان در کلاس می توان چند سطح مختلف را تدریس کرد.

لابراتوارهای زبان موجب می شود معلمان به تک تک زبان آموزان توجه کنند. مخصوصاً در کلاس های مدرسه که سطح زبان دانش آموزان با هم متفاوت است با استفاده از لابراتوار زبان هر تمرین برای هر دانش آموز خاص نیازهای یادگیری او را در سطح خودش برطرف می سازد. از طرف دیگر با وجود نظارت و ارزیابی هم زمان، معلمان دقیقاً می دانند که کدام تمرین برای دانش آموزان دشوارتر بوده پس زمان بیشتری را در کلاس به آن اختصاص می دهند.

۷-نحوه برقراری ارتباط در کلاس از طریق لابراتوار زبان بهبود می یابد.

لابراتوار زبان رابطه بین استاد و زبان آموزان و همچنین خود زبان آموزان را با تمارین و فعالیت های گفتاری برای فهمیدن زبان یکدیگر بهبود می بخشد. این لابراتوار شامل ابزاری برای ایجاد گروه ها، مکالمه از طریق چت کردن، نمایش پیام روی برد آموزشی و برقراری ارتباط با زبان آموزان دیگری که در حال یادگیری همان زبان هستند و غیره فراهم می آورد.

لابراتوار زبان

۸-لابراتوارهای زبان ابزار شهودی برای زبان آموز و استاد هستند.

استفاده از این روش یادگیری نیازی به مهارت های فنی و تخصصی برای تکمیل تکالیف مدرسه یا مطالعه موضوعات دیگر ندارد. اساتید فقط به داشتن مهارت های اولیه برای کار با کامپیوتر نیاز دارند و زبان آموزان از تکنولوژی که از قبل با آن آشنایی دارند استقبال می کنند.

۹-لابراتوارهای زبان منابع ارزیابی را بهینه می کنند.

هم دانشگاه ها و هم مراکز آموزشی، کلاس هایی دارند که در آنها کامپیوترهایی برای  قرار دانش آموختگان داده شده تا کارهای مدرسه خود را تکمیل کنند یا دروس مورد نظر خود را مطالعه کنند. در برخی کافی نت ها یا کامپیوترهای اداری نیز امکاناتی برای اجرای این نرم افزارها وجود دارد. لابراتوارهای زبان دارای منابع ضروری هستند که از مؤسسات آموزشی به صورت دوره ای گرفته می شود و از آن برای به روز کردن دوره های زبان استفاده می کنند.

به طور خلاصه، لابراتوار زبان ابزار بسیار باصرفه و جامعی برای مؤسسات آموزشی هستند که از این طریق می توانند نحوه آموزش زبان خود را ارتقا بخشیده و به زبان آموزان یادگیری زبان کارآمدتری را از طریق آخرین تکنولوژی و محتوای آموزشی پیشنهاد دهند. آن ها یک روش کامل برای طراحی دروس آکادمیک ساختاربندی شده بر طبق اهداف مرکز آموزشی در اختیار مؤسسات آموزشی قرار می دهند که بالاترین کیفیت تدریس را فراهم می آورد.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق