نرم افزار لابراتوار زبان
نصب نرم افزار لابراتوار زبان در مرکز آموزش هوانوردی سپاه
بهمن ۳۰, ۱۳۹۷
تجهیزات لابراتوار زبان
لابراتوار زبان چیست ؟
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸
لابراتوار زبان انگلیسی
چرا باید زبان خارجی یاد بگیریم

آیا به یادگیری زبان های خارجی به خصوص زبان انگلیسی  علاقه مندید؟  یادگیری زبان خارجی هیجان انگیز است زیرا این امکان را به شما می دهد تا علاوه بر اینکه با یک زبان جدید آشنا می شود و می توانید با افراد ی که به آن زبان صحبت می کنند معاشرت کنید  همچنین می توانید با فرهنگ جدیدی آشنا شوید.  در این بین یادگیری زبان انگلیسی به دلیل  اینکه دومین زبان پر کاربرد  دنیا است از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  پس اگر به یادگیری زبان خارجی علاقه مندید پس در این مقاله با ما همراه باشید تا با برخی از فواید و مزایا لابراتوار زبان انگلیسی آشنا شوید.

مزایا و فواید لابراتوار زبان انگلیسی :
شنیداری

لابراتوار زبان انگلیسی ، تمام زبان آموزان را صرفنظر از  اینکه در کجای کلاس نشسته اند؛ در برمی گیرد: شانس آن ها برای شنیدن مطالب آموزشی و شنیده شدن توسط معلم یکسان است. هر زبان آموز می تواند تاحدی که نسبت به توانایی خود مشخص کرده به مطالب آموزشی گوش فرا دهد. با توجه به ماهیت طبیعی انتقال صوتی که توسط هر زبان آموز از طریق هدست شخصی اش شنیده می شود، شنیدن هیچکدام از مطالب آموزشی از دست نمی رود.

حریم شخصی

هدست و میکروفن برای زبان آموزان حریم شخصی فیزیکی ایجاد می کند که مهارت گفتاری آن ها را ارتقا می بخشد و موجب از بین رفتن موانعی که در شرایط یک کلاس معمولی وجود دارد شده و زبان آموزان خجالتی را تشویق به صحبت کردن می کند. مدرس می تواند با یک دانش آموز یا گروهی از آن ها در حالت کاملاً خصوصی بدون ایجاد مزاحمت برای بقیه کلاس صحبت کند.

غلبه بر خجالت کشیدن

استفاده از یک سیستم لابراتوار زبان انگلیسی ، زبان آموزان را به صحبت آزادانه تشویق کرده و موجب از میان رفتن موانعشان هنگام صحبت کردن در جمع می شود. در سیستم های آموزشی لابراتوار زبان، زبان آموزان می توانند نام مستعار داشته باشند.

دقت و توجه

چون لابراتوار زبان به زبان آموزان اجازه می دهد که شخصاً به برنامه های انگیزشی گوش دهند؛ دقت هر دانش آموز فقط روی مطالب برنامه ریزی شده برای مطالعه خودش معطوف می شود که در نتیجه تمرکز او را بسیار بالاتر برده و زبان آموز می آموزد که به محتوای درسی خود گوش فرا دهد و آن را تحلیل کند.

شخصی سازی

نرم افزار لابراتوار امکان تقسیم کردن کلاس به چند گروه را نیز فراهم می آورد. هر گروه می تواند به برنامه های متفاوتی با موضوعات مختلف و سطوح تعاملی متفاوتی گوش فرا دهد.

خود یادگیری

زبان آموزان می توانند مطالب درسی را مطابق با توانمندی های خود یاد بگیرند. لابراتوار زبان انگلیسی به خودی خود یک مدرس برای آنهاست.

ایجاد هیجان

زبان آموزان با سیستم های یادگیری از طریق لابراتوار زبان به هیجان می آیند. دقت و توجه آن ها به شدت بالارفته و کسالت یادگیری تکراری، با این روش از بین می رود. اگر کلاس آموزش زبان از طریق لابراتوار به علت تعطیلات رسمی تعطیل شود؛ زبان آموزان از تعطیل شدن آن ناراحت می شوند.

بهبود نظم و انضباط

مدرس می تواند با گفتگوی جداگانه و خصوصی با زبان آموزی که بی نظمی ایجاد کرده، انضباط کلاس را به خوبی اداره کند. با استفاده از سیستم مدیریت جایگاه، هر خطا یا فعالیت نادرست یا خرابکاری می تواند توسط زبان آموز دیگری که در جایگاه بعدی می نشیند؛ گزارش شود. اگر توسط زبان آموز گزارش نشود، تمام موارد زمانیکه زبان آموز بعدی وارد جایگاه می شود ؛مورد بررسی قرار گیرد. هنگامیکه زبان آموزان هدست به گوش می گذارند امکان حرف زدن آنها با یکدیگر به شدن کاهش می یابد. (مگر اینکه حین آموزش در حالت کنفرانس دونفره یا گروهی قرار بگیرند.)

 

ایجاد تجربه برای هر زبان آموز

هر زبان آموز می تواند تجربه شخصی خود را نسبت به کار با نرم افزار داشته باشد و تجربه بیشتری از کار با کامپیوتر کسب کند. تمرین کردن با سیستم نرم افزار و اپلیکیشن های جدید موجب ارتقای مهارت های کار با کامپیوتر آنها می شود .هرچه زبان آموزان تجربه بیشتری از تکنولوژی کامپیوتر داشته باشند، در جهان واقعی نیز موفق تر خواهند بود.

دسترسی به اینترنت

نسل جدید سیستم های چند رسانه ای به دانش آموزان اجازه می دهد تا با دنیای مجازی و اینترنت در بستر شبکه مرتبط باشند و بتوانند به اطلاعات جهانی از طریق اینترنت دسترسی داشته باشند. به این ترتیب دسترسی آن ها به مطالب بسیار سریع خواهد بود و می توانند به روش های زیر با دنیای مجازی ارتباط برقرار کنند:

  • مشاهده وب سایت های آموزش زبان
  • ارتباط دو جانبه از طریق ایمیل، چت روم ها، کنفرانس تلفنی و غیره
  • ویدئو کنفرانس دانش آموزان با کلاسهای دیگر برگزار شده در داخل و خارج کشور
  • ارتباط مستقیم با دانش آموزان دیگر از کشورهای دیگر و آشنایی با فرهنگ آن ها
  • تماشای برنامه های تلویزیونی و گوش کردن به شبکه های رادویی خارجی

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق