نقش لابراتوار نرم افزار زبان در افزایش مهارت صحبت کردن به زبان خارجی

نرم افزار زبان

یکی از بزرگترین چالش ها در آموزش یا یادگیری زبان دوم یا یک زبان خارجی، تسلط بر الگوهای صدای آن است. این چالش تا حد زیادی در یادگیری نحوه صحبت کردن و بیشتر به دلیل عدم وجود قاعده ای خاص در تلفظ صداهای انگلیسی میباشد. این موضوع به  مشکلات دانشجویان و زبان آموزان در یادگیری زبان افزوده است.
با توجه به آنچه اشاره شد یادگیری الگوهای صوتی انگلیسی، از این رو ضروری است که آموزگاران از طریق تمرین الگوهای صدا و برگزاری  جلسات منظم زبان آموزان را در یادگیری تلفظ صحیح یاری کنند. آنها باید آگاهانه یاد بگیرند که چگونه صداهای انگلیسی را تقویت کنند تا تلفظ آنها را به زبان انگلیسی بهبود بخشد. معلمان میبایست یادگیرندگان را به حرکت صحیح دهان هدایت کنند تا به آنها کمک کنند تولید این صداها را یاد بگیرند، زبان آموزان به تدریج قادر خواهند بود از پس چالش صحیح تلفظ صدای انگلیسی برآیند. در تحقیقات صورت گرفته این نتیجه حاصل شده است  که در طی یک دوره زمانی، این تمرین حرکت صحیح دهان منجر به از بین بردن  لهجه زبان مادری در یادگیرنده خواهد شد.
در حالی که بسیاری از معلمان از تلاش برای بهبود مهارت های تلفظ زبان آموزان خود خسته نمی شوند اما همیشه برای آنان استفاده از مزایای یک آزمایشگاه نرم افزار زبان برای دستیابی به این هدف مفید بوده است. لابراتوار زبان که شامل یک نرم افزار یادگیری آموزشی مبتنی بر صوت و تصویر است، می تواند فرایند بهبود یادگیری تلفظ را امکان پذیر سازد. این نرم افزار زبان یک نمایش ویدئویی از حرکات دهان، موقعیت زبان یا شکل دهان را در حالی که تولید یک صدای خاص را نشان می دهد، ارائه می دهد. این به اساتید و معلمان  کمک می کند تا در مورد عوامل مختلفی که تلفظ را تحت تاثیر قرار می دهند، یاد بگیرند، همچنین مشاهدات شکل دهان ساخته شده با استفاده از نرم افزار و عمل انجام شده آن کمک می کند تا یادگیرندگان کلمات را بهتر بیان نمایند.
ستفاده منظم از تجهیزات لابراتوار زبان  برای یادگیری تلفظ کمک می کند تا زبان آموزان نیز نفوذ زبان مادری خود را رها کنند. به دنبال نتایج بدست امده  تضمین می کند که الگوهای صدای انگلیسی درونی شده اند. این نتیجه یک پیشرفت مطمئن در مهارت های تفسیر زبان آموزان است.
آزمایشگاه یادگیری نرم افزار زبان شامل محتوای صوتی و تصویری در تدریس تلفظ می باشد. دیدگاه جانبی و جلوی دهان در قسمت دهان ارائه شده است تا تمام ۴۴ صدا را در نرم افزار آموزش دهد. انیمیشن و صداها بیشتر ارزش این ویژگی را افزایش می دهد. اساتید و فراگیران، یادگیری تلفظ انگلیسی را با استفاده از این ابزار بسیار مفید می دانند. اساتید با استفاده از لابراتوار زبان در کلاس درس می توانند زبان آموزان را به سمت صحیح تفسیر صداهای انگلیسی هدایت کند و آنها را بیشتر به سمت حذف زبان مادری خود از زبان انگلیسی فرا می خواند. در بلندمدت، این تأثیر عمیقی بر مهارت آنها در صحبت کردن به زبان انگلیسی دارد.

برای آشنایی با تجهیزات لابراتوار زبان کلیک کنید.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق