چرا باید کودکان و دانش آموزان با زبان و فرهنگ های مختلف آشنا شوند

تحقیقات فراوانی در مورد مزایای یادگیری دو زبان مختلف انجام شده است که نشان می دهد، بهترین زمان برای یادگیری دو زبان مختلف، سنین پایین است.در زمانی که جوان هستیم و مغز ما در حال رشد و توسعه است،زبان های زیادی را می توان بعنوان یک زبان واحد جذب نمود. حتی بعضی از تحقیقات، محدودیت سن بهینه را نیز که در آن زبان را باید آموخت، نشان می دهند و یادگیری یک لهجه بومی را نیز تشخیص می دهند. با این حال، کارشناسان بسیار موافق یادگیری یک زبان دیگر هستند و یادگیری زبان را هرگز دیر نمی دانند.
همه کودکان امکان یادگیری زبان های مختلف در سن پایین را ندارند. احتمال این که در خانه ای رشد کنند که پدر و مادر،  زبان دیگری را در خانه صحبت کنند بسیار کم است. آنها ممکن است از مزایای حضور در یک مدرسه دو زبانه نیز بهره مند نباشند. با این حال، نباید با تصور اینکه فرزندان ما از تاخیر آلزایمر بهره مند نمی شوند، در معرض قرار گرفتن مقدار کمی از زبان برای آن ها مفید نخواهد بود. در واقع قرار گرفتن در معرض مقدار کمی از زبان و فرهنگ ممکن است بیشترین تاثیر را داشته باشد.
در زیر ۵ دلیل این که چرا باید دانش آموزان و کودکان با زبان و فرهنگ های مختلف آشنا شوند، بیان شده است:

زبان قدرت است
تسلط بر روی حتی چند کلمه در یک زبان جدید می تواند در توانمندی کودکان فوق العاده باشد. این یادگیری دنیای جدیدی در زبان را باز می کند. به اشتراک گذاشتن کلمات تازه آموخته شده با خانواده و دوستان هیجان انگیز است و این طبیعی است که بعضی از کودکان کلماتی را بدانند که دیگر کودکان از آن کلمات بی خبر هستند.

شباهت فرهنگی
یادگیری فرهنگ های دیگر اولین گام در درک ارتباط متقابل جهانی ما است. این کار باعث ایجاد احساس ارتباط با کودکان در طرف دیگر از جهان را می دهد حتی اگر آنها از زبان های دیگر و فرهنگ های متفاوت باشند. خنده، گریه، رقص، آواز خواندن و بازی آنها مانند فرهنگ ما است. وقتی اسباب بازی آن ها می شکند ناراحت می شوند و از داستان های قبل از خواب لذت می برند. این تحقق بزرگ برای کودکانی که آشنایی بسیار کمی با فرهنگ های دیگر دارند بسیار مفید بوده است.

زبان سرگرمی فوق العاده ای است
قرار گرفتن در معرض زبان و ساختن کلمات کلیدی برای کودکان بسیار هیجان انگیز بوده و در یادگیری به آن ها کمک می کند. بمباران کودکان با انبوهی از واژگان تاثیر کمتری از آشنا نمودن آنها با چند کلمه در یک زمینه غنی فرهنگی دارد. درک کودکان در مورد زبان و فرهنگ از طریق  عکسها، فیلم ها وآهنگ بسیار هیجان انگیز است. کلمات معنی دار در هر یک از این زمینه ها می تواند بهترین باشد.

تقدیر فرهنگی
زیباترین جنبه های زبان و فرهنگ را می توانید با کودکان و دانش آموزان خود به اشتراک بگذارید. می توانید با شیفتگی و قدردانی که به اشتراک گذاری تصاویر از مناظر منحصر به فرد، آهنگ ها هستند استفاده کرده و از آهنگ ها و داستان ها و لباس های سنتی برای باز کردن دید کودکان استفاده نمایید.کلماتی را که زیبایی زبان و فرهنگ را توصیف می کنند، دید و درک کودک را نسبت به جهان پیرامون خود وسیع می کند.

تحقق زبان
آموزش کلمات از زبان دیگری در واقع به کودکان کمک می کند تا آنها درک و طرز کار زبان را که زبان مادری نیز شامل می شود به خوبی بشناسند. هنگامی که یک کودک کلمه “دویدن” را یاد می گیرد آن را با همان کلمه در زبان خود مقایسه می کند. این یک فرایند است که در آن کودکان شروع به درک زبانی که دارای ساختار و سازگاری است، می کنند. به قوانین زبان زیاد تاکید نکنید و بگذارید کودکان خود متوجه این عناصر بشوند.
وقتی کودکان را در معرض زبان و فرهنگ می گذاریم در واقع یک چارچوب بیش از یک عمر برای آن ها فراهم می سازیم. همان مقدار کمی که کودکان و دانش آموزان در معرض زبان قرار می گیرند تاثیر زیادی بر آنها می گذارد.کلید این راه اینست که به دنبال مسیر های مثبت و طولانی باشیم.کودکان قادر به برداشتن گام های اضافی مورد نیاز خواهند بود.