چگونه می‌توان یک زبان خارجی آموخت؟

آیا می‌خواهید بدانید اگر درحال یادگیری یک زبان جدید هستید، چگونه می‌توانید به بهترین نحو این کار را انجام دهید؟ مشکلی نیست، فقط دستورالعمل‌های ارائه شده در این مقاله را دنبال کنید! خواهید دید که در هنگام یادگیری یک زبان جدید باید چه چیزهایی را مدنظر قرار دهید.
۱- هدفتان را مشخص کنید
چرا از میان زبان‌های خارجی متعدد ، یادگیری این زبان خاص را انتخاب کرده‌اید؟ آیا ۱۰۰ درصد مطمئن هستید که می‌خواهید برای یادگیری یک زبان جدید، انرژی، پول و مهم‌تر از آن، زمان خود را صرف کنید؟ اگر مطمئن نیستید، لطفا به دقت به نتایج این کار فکر کنید. اغلب تغییر مسیر در ابتدای راه ساده‌تر است.

۲- برنامه دقیقی داشته باشید
شما برای یادگیری یک زبان جدید به هیچ وجه موظف به ثبت‌نام در یک دوره آموزش زبان نیستید (هر چند این کار ممکن است به شما کمک کند)، با این حال توجه داشته باشید که مطالعه با شیوه‌ای سازمان یافته و منظم دارای اهمیت می‌باشد. همیشه مدت زمانی که به مطالعه اختصاص می‌دهید را در نظر داشته باشید. این کار را در اسرع وقت انجام دهید! به عنوان مثال، اگر شما فقط ۱ ساعت در روز مطالعه کنید می‌توانید در مدت چند هفته اصول اولیه زبان را یاد بگیرید. هر چه زمان بیش‌تری به این کار اختصاص دهید مطالب بیش‌تری را یاد می‌گیرید.

۳- تلفظ را فراموش نکنید
اگر نتوانید به یک زبان خاص به‌گونه‌ای صحبت کنید که برای یک فرد بومی قابل فهم باشد آنگاه نمی‌توانید ادعا کنید که به آن زبان تسلط دارید. زمان بیش‌تری را به یادگیری تلفظ تمام حروف اختصاص دهید و مطمئن شوید که تلفظ شما واقعا درست است. به یاد داشته باشید که تلفظ واژه‌ها در ابتدای کار، نیاز به صرف انرژی مضاعف دارد. هنگامی که چگونگی تلفظ حروف و واژه‌ها را یاد بگیرید می‌توانید تلفظ کلمات جدید که دارای ساختار مشابهی هستند را به سادگی حدس بزنید.

۴- دستور زبان دارای اهمیت است
تئوری‌های مختلفی در مورد بهترین روش یادگیری یک زبان وجود دارد اما همه آنها به‌طریقی نیازمند درک منطق درونی آن زبان و یا به عبارتی دیگر قواعد دستور زبان، هستند. ممکن است مطالعه یک کتاب دستور زبان راه خوبی برای رسیدن به این هدف نباشد. در عوض می‌توانید از یک کتاب موضوعی و یک کتاب دستور زبان، به عنوان مرجع و نه به عنوان یک کتاب اصلی، استفاده کنید.

۵- لیستی از واژه‌ها تهیه کنید
هرگاه یک واژه جدید یاد می‌گیرید آن را در لیست کلماتتان یادداشت کنید. هر چه زمان طولانی‌تری را به یادگیری زبان اختصاص دهید این لیست نیز بلندتر خواهد شد. لیست واژه‌ها را هر از چندگاهی مرور کنید تا مطمئن شوید هنوز کلمات قدیمی را به یاد دارید.

۶- روند بهبودتان را دنبال کنید
اگر روند بهبودتان را دنبال نکنید چگونه می‌توانید متوجه پیشرفت خود شوید؟ اهداف مشخصی را تعریف کنید. مثلا چه زمانی قادر به برقراری ارتباط به‌وسیله زبان هستید؟ می‌خواهید چه تعداد واژه جدید را تا قبل از پایان سال یاد بگیرید؟ و …. داشتن هدف باعث ایجاد یک چارچوب معین، ایجاد توانایی بررسی موقعیت‌هایی که در آن‌ها خوب عمل می‌کنید و موقعیت‌هایی که در آن به پیشرفت نیاز دارید، می‌شود.

۷- خود را غرق در زبان کنید
خودتان را به کتاب‌های درسی محدود نکنید. خود را غرق در جهان آن زبان کنید، اگر واقعا می‌خواهید یک زبان جدید را یاد بگیرید باید به آن زبان صحبت کنید، راه بروید و نفس بکشید!

۸ – با تکنولوژی همگام باشید

چگونه می‌توان یک زبان خارجی آموخت؟
چگونه می‌توان یک زبان خارجی آموخت؟

با استفاده از سیستم های آموزشی هوشمند ، یا همان لابراتوار زبان ، شما می توانید زبان جدید را با لذت و راحتی بیشتری یاد بگیرید ، می توانید به جای صرف وقت بر روی کتاب های خسته کننده ، بر روی اسلایدها تمرکز کنید. سعی کنید در کلاس زبانی که ثبت نام می کنید حتما مجهز به سیستم لابراتوار آموزشی زبان باشد.